כפר אמני עין הוד Ein Hod Artists' Village

כפר אמנים עין הוד

יוני 15, 2010

האיום

מחמוד אחמדינג'אד הפך למושא דאגתם של נשיא ארה"ב
עם זאת, לא הרבה אנשים בעולם המערבי מבינים, כי מאחורי הטרמינולוגיה והצהרת הכוונות של המנהיגות האיראנית מסתתרים בעומק רבדים היסטוריים תיאולוגים ורוחניים של זרם השיעה. פלג השיעה האיסלאמי התגבש כמפלגה פוליטית-דתית לוחמת בשנת 680 לספירה. זה קרה כאשר תומכיו של עלי ובניו (חתנו ונכדיו של הנביא מוחמד) חשו עשוקים, מדוכאים ונגזלים, והחלו לתבוע בכוח את הבכורה על האיסלאם מן החליפים המושחתים, לשיטתם, אשר עלו לשלטון עם מות הנביא
לדברי המזרחן אל"מ (מיל') איני עבאדי, "מניעיו של האיום השיעי (חיזבאללה ואיראן), שמהווה סכנה קיומית על מדינת ישראל, טמונים, במידה רבה בהיסטוריה ובתיאולוגיה השיעית שהתפתחה במשך מאות השנים. לו היו לומדים במחוזותינו לעומק את מהותה של התיאולוגיה השיעית, היו מבינים את עוצמת המוטיבציה האקטיביסטית של זרם האיסלאם הזה.
"נכון להיום קיימים מעט מאוד קורסים באקדמיה שמלמדים שיעה, ואין אפילו ספר אחד בעברית שדן בנושא! אני מאוד מודאג מן המצב הזה, כיוון שהיעדר ידיעה בנושא השיעי מוליד חוסר מודעות לעוצמת "האיום", וחוסר המודעות הזה עלול להוביל להיעדר עשייה".

לדעה הזו מסכים גם ד"ר אסף מליח, חוקר בכיר במכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה, שלדבריו "להכרת השיעה ולהכרת התמורות שחלו בה יש חשיבות רבה, בבחינת דע-את-האויב". מליח אומר, כי באקדמיה מלמדים איסלאם שיעי, אולם במספר שעות מצומצם ביחס לשעות המוקדשות ללימוד האיסלאם הסוני. "להערכתי, יש כאן בפירוש החמצה, כיוון שהאיום השיעי מצפון (חיזבאללה) וממזרח (איראן) הוא איום קיומי ממשי על ישראל. אמנם, טובי החוקרים בעולם בסוגיה השיעית נמצאים בארץ, אבל הוראת הנושא באקדמיה חייבת לעבור שדרוג".
תחושת עוול היסטורי

גם פרופ' אמציה ברעם, ראש מרכז מאיר ומרים עזרי באוניברסיטת חיפה, ומומחה לשיעה בעולם הערבי המודרני מצר על כך שלא קיימים מספיק הבנה, ידע וסקרנות לעולם הזה. "ללא ספק, עקרונות הדת השיעית וההיסטוריה שלה מתורגמים היום על-ידי המנהיגים השיעים למעשים פוליטיים וצבאיים".

פרופ' ברעם: "האספקט האקטיביסטי שהיינו עדים לו במלחמת לבנון השנייה מוצא לו סימוכין כבר באירוע של 'טבח כרבלא' בשנת 680 לספירה, האירוע ההיסטורי שבו התהווה הזרם השיעי כסיעה דתית. מגיע האימאם חוסיין (בנו של עלי ונכדו של מוחמד) להילחם מול חליפות בית אומאיה בכרבלא ונותר עם 72 חיילים תומכים, מול 5000 חיילים של החליף יזיד. בקרב הזה נלחמים הוא ואנשיו על "הצדק", על הדת הנכונה, על עושק בכורת האיסלאם שנגזלה ממשפחתו. לוחמיו נלחמים עד טיפת הדם האחרונה בגישה של 'ייקוב הדין את ההר', או אם תרצו 'לכבוש או למות'.
קישור לכתבה: אפוקליפסה עכשיו

ביום שבת 19.6.2010 בשעה 12.30 תפתח תערוכה "האיום" בגלריה לבנדל-בלוך בכפר אמני עין-הוד
האמן רפאל, רפי מיימון מציג בתערוכה זו פורטרט רב מימדים של נשיא ארה"ב ברק אובמה כשעל פניו זבוב גדול בתלת מיימד
אומן הסאונד קאי בן דב יצר יצירת זמזום הזבוב ע"י סינתוז ודימוי תנועתו בחדר. יצירה לארבע רמקולים.
אחת ממטרות התערוכה היא ליצור ולעורר דיון בנושא "האיום"

אין תגובות:

Babushka babaluba kriva palanka macedonia

google-analytics

s


View My Stats

f

free counters

counter

count