כפר אמני עין הוד Ein Hod Artists' Village

כפר אמנים עין הוד

אפריל 07, 2010

אסי דיין-הציור כשמועה

אסי דיין - הציור כשמועה

הציורים שלי הם של אדם מול נוף אידאי.אני מנסה לצייר רעיונות,מחטט במוחי אחר התמונה שתדבר אל הצופה, בעצם תלחש לו סוד עטוף אסתטיקה שמעבר לה טענות על החיים ככביש ללא מוצא.על הבדידות האנושית.על אבי עם מסכות.על ארוטיקה ללא אהבה...
אני מצייר באמצעות תכנת PAINTER שבמחשב אשר אינו 'מצייר' אלא מספק לך,וירטואלית,את הכלים
(מברשות עפרונות,מרססים וכו') ואת מבחר הצבעים שעליך לבחור.
כפי שאמר הצייר אנרי מאטיס:
"אין לך דבר יותר קשה ויצירתי מאשר לצבוע עלה של וורד..כי כדי לעשות כך עליך לשכוח את כל הוורדים שצויירו אי-פעם"
או כדברי פיקאסו:
"אני צובע עצמים כפי שאני חושב אותם ולא כפי שאני רואה אותם"
מעבר לקשיים האלה,הציור עם המחשב מחייב אותך ללא פחות משש שעות עבודה,ברוח ואדיקות של שען,כדי להגיע לקטע שאותו הגדיר יפה הצייר פול סזאן:
"הזכייה ב'גביע הקדוש' היא לבזבז פחות זמן על ציור התמונה,והרבה יותר זמן להתבונן בה"
או,כפי שדה-וינצ'י הגדיר את הציור:
"ציור הוא שירה אשר נראית יותר מאשר מוחשת..שירה היא ציור שמוחש יותר מאשר נראה"
לפני 24 שנה הצגתי תערוכה ראשונה של ציורי פאנדה על נייר.התערוכה נמכרה כולה בערב הפתיחה.הציורים היו בעלי אופי נאיבי בסגנון של רוסו,רק במקום נמרים ציירתי מלאכים במצבים פיוטיים.(כאילו הלוויתי מפיקאסו את המימרה:"העולם היום הוא די חסר משמעות..אז למה שאני אצייר אותו כאילו יש לו?")
בשנתיים האחרונות היו לי שלוש תערוכות בתל-אביב ועדיין אני בחזקת 'נאיבי' ו-'טירון' במעצמה האדירה הזאת שבה אני מוקסם מהפלא האנושי הזה שמסתכם,בסופו של דבר בנסיון שהביע ג'קסון פולוק: "כל צייר טוב מצייר את מה שהוא" או,לחוש כפי שאוגוסט רנואר,תאר בהומור את עבודתו: "כשאני מרגיש צורך לגעת בתחת של האשה שציירתי,אז אני יודע שהציור מוכן וגמור"
וכך אני מציג בפניכם עבודות שצויירו תוך התגברות על המכשול הנוירולוגי והוא העכבר של המחשב איתו אתה מצייר באי-נוחות לעומת המברשת,העיפרון או המיכחול.
אבל אנדי וורהול כבר הסביר,כמו הפילוסוף עמנואל קאנט את עצם העניין.הוא אמר: "צייר הוא אמן שמייצר דברים שאנשים לא ממש צריכים, אבל משום מה,הוא חושב שזה רעיון טוב להציג (ולמכור) אותם"
בסך הכל אני מבקש שתראו בציורים שלי,מין חלונות הזויים הפותחים את הקיר בבית אל מין שמועה כזאת. על צבעים,צורות וחיים נוספים שמעבר לקירותיכם.
אסי דיין.אפריל 2010 .

אין תגובות:

Babushka babaluba kriva palanka macedonia

google-analytics

s


View My Stats

f

free counters

counter

count