כפר אמני עין הוד Ein Hod Artists' Village

כפר אמנים עין הוד

מרץ 01, 2010

היי בובה גלריה עין הוד

עיצוב בובה: עבודה משותפת של האוצרת אירית מילר והאמן עובדיה אלקרא

היי בובה
100 אמניות מכל רחבי הארץ, משתתפות בתערוכת ’היי בובה’ העוסקת בזהות הנשית העכשווית, ומציגה פסיפס מרתק של דימויים, קולות וייצוגים של האישה בחברה הישראלית
תערוכת ’היי בובה’ שתפתח במסגרת אירועי חודש האישה הבינלאומי, מציגה 100 בובות חלון ראווה אשר עוצבו על ידי אמניות ישראליות, ועוסקת בקונפליקטים נשיים עכשוויים: קריירה ומשפחה, דימוי עצמי ודימוי הגוף, ערך פנימי וציפיות חברתיות ועוד.
כל אחת מהאמניות קיבלה בובת חלון ראווה בגודל מלא, והתבקשה לעצב את הבובה בהתאם לפרשנות האישית שלה בנוגע לזהות הנשית. מכלול העבודות המוצגות בתערוכה מספקות תמונת מצב נוקבת ומרתקת אודות המשמעות המורכבת של להיות אישה בחברה הישראלית העכשווית.

התערוכה ’היי בובה’ מוצגת בגלריית עין הוד. התערוכה תיפתח ביום שישי, 19 במרץ 2010 ותימשך עד 22 באפריל 2010 (כולל במהלך חול המועד פסח).

100 אמניות ישראליות, ובהן ציירות, פסלות, צלמות, צורפות, אוצרות ועוד, לוקחות חלק בתערוכת ’היי בובה’ העוסקת בזהות הנשית העכשווית. כל אחת מן האמניות קיבלה בובת חלון ראווה בגודל מלא, והתבקשה להשתמש בבובה כמרחב ליצור ולבטא את המשמעות של להיות אישה בחברה של ימינו. התוצאה היא חגיגה של נשיות, יופי ואמנות, המתגבשת לכדי פסיפס מרתק של קולות, דימויים וייצוגיים אודות תפיסת העצמי של הנשים בישראל 2010.

העבודות המוצגות בתערוכה נוגעות בנושאים המעסיקים כמעט כל אישה ובייצוגים שונים של נשיות, ובהם: האישה מרובת התפקידים- המשלבת בין אמהות, זוגיות, השכלה, קריירה ומימוש; האישה הכלואה- תחת רעלה, בתוך כלוב זהב או באזיקים אישיים ומשפחתיים; דמות האישה הקלאסית- החל מחווה ועד וונוס; האישה בעלת הזהות הכפולה- נוקשה בעבודה ורכה בבית, נחשקת כלפי חוץ ופצועה מבפנים; אישה במאבק- מהתמודדות עם השמנה ועד התשוקה להיות שייכת, האישה הבשלה- אשר מצאה את דרכה ועוד. דרך נקודת המבט האישית של כל אחת מהיוצרות על עצמה, כאדם, כאישה וכאמנית, נחשפת תמונת מצב חברתית-תרבותית עכשווית של נשיות וזהות נשית.

את התערוכה יזמה ויצרה תמי סינר, אמנית, מעצבת ומפיקת מיזמי אמנות. "אין כמעט אישה שאינה חווה קונפליקט בין הדימוי הפנימי שלה לבין קשת התפקידים השונים שהיא אוחזת ומגדירים את הזהות שלה כלפי חוץ" אומרת סינר. "תערוכת ’היי בובה’ עוסקת בקונפליקט זה ומציגה את הדרך בה נשים רואות את עצמן ואת עולמן. האמניות המציגות בתערוכה מגיעות מתחומי אמנות שונים, מכל קצוות הקשת החברתית, ולכל אחת מסלול חיים וסיפור אישי ייחודי. אולם המשותף לכולן הוא המסע הפנימי שהן עורכות כדי להבין את הזהות שלהן, כאדם, כאישה, כאמנית, בתוך העולם בו הן חיות".

"הבחירה להשתמש בבובות חלון ראווה נעשתה מכיוון שהן מהוות ביטוי עוצמתי לאישה שמתבוננים עליה מבחוץ, ורואים בה דמות שטחית וריקה מתוכן" מסבירה סינר, "הרגע בו את מפסיקה להיות רק "בובה יפה" ומתחילה לגלות מי את כאישה, מכיל בתוכו קונפליקט וכאב עז על אובדן של פשטות ותמימות, אבל גם מביא עימו התבגרות, התפקחות ועוצמה. דרך התערוכה הפכנו את אותן בובות חלולות ובעלות מראה לכאורה מושלם, לבד הקנבס של האמניות, עליו הן יכלו ליצור כל דימוי, מראה או ייצוג נשי".
בין האמניות המשתתפות בתערוכה: הפסלת נורית דרייזין, הפסלת והציירת זמירה לפידות, הפסלת קטי פלדי, אמניות המיחזור דליה בונה ויפעת להב-בונה, האמנית הרב-תחומית רלי וסר, הציירת והמאיירת תמר מסר, האוצרת כנרת אביבי בלוך, הציירת והפסלת שולה ליס, הבובנאית עדנה דאלי ועוד רבות.
אוצרת התערוכה: רותי סגל
התערוכה ’היי בובה’ תוצג בגלריית עין הוד , בין התאריכים 19.03.2010 - 22.04.2010 . פתיחה חגיגית של התערוכה במעמד הגברת רות דיין, תתקיים ביום שישי ,19 במרץ 2010, בשעה 12:00.
ימים ושעות פתיחה של התערוכה: ימים א’,ג’,ד’,ה’ 10:00-16:00, ימי ו’ 10:00-14:00, ימי שבת 11:00-14:00, סגור בימי ב’.
התערוכה פתוחה לקהל הרחב. הכניסה חופשית. פתוח גם במהלך חול המועד פסח.

אין תגובות:

Babushka babaluba kriva palanka macedonia

google-analytics

s


View My Stats

f

free counters

counter

count