כפר אמני עין הוד Ein Hod Artists' Village

כפר אמנים עין הוד

פברואר 25, 2010

סקס, שקרים וריקודי עירום

היו אורגיות. "כמו הרבה הדוניסטים יהודים, החג האהוב עליי ביותר הוא פורים", כתבה לפני כמה שנים הסקסולוגית האמריקאית ד"ר סוזן בלוק, באתר האינטרנט שלה. "מגילת אסתר מלאה מין, פיתוי, הטרדה מינית, התגרות אירוטית, מסיבות פרועות, תככים פוליטיים, טרנסקסואלים לאחר ניתוח (שידועים כסריסים), ואסתר - גיבורה ערמומית ומפתה המצילה את עמה מהכחדה חמושה רק בחוכמתה ובמיניות שלה".

בולוק מציינת גם, ש"מעולם לא היתה לי סימפטיה רבה לוושתי, שונאת מין ללא כל חיבה לאקסהביציוניזם... אם היא היתה יכולה לתבוע את אחשוורוש על הטרדה מינית, היא היתה תובעת". זהירות: המגילה על פי בולוק מוקפת בתמונות למבוגרים בלבד.

היה מרד? הפרשנות שלפיה הסירוב של ושתי לבוא לנשף של אחשוורוש עלול היה להצית מרד פמיניסטי, אינה פרשנות מודרנית. וכך אמר השר ממוכן לאחשוורוש בהתייעצות הבהולה שכינס המלך בעקבות נבצרותה של המלכה להופיע במשתה: "לא על המלך לבדו עוותה ושתי המלכה כי... על כל העמים אשר בכל מדינות המלך... כי יצא דבר המלכה על כל הנשים להבזות בעליהן בעיניהן". בעצת ממוכן שיגר המלך צו מפורש לכל רחבי הממלכה: "להיות כל איש שורר בביתו". "המרד הראשון של נשים בפטריארכיה הגברית של המזרח הקדום, דוכא בעודו באבו", סיכמה ד"ר צופיה מלר, פעילה נגד חזרה בתשובה, בכתב העת "יהדות חופשית".

היה זנב? המגילה מספרת שאחשוורוש ציווה להביא לפניו את ושתי "בכתר מלכות". חז"ל גרסו: כשהיא לבושה רק בכתר מלכות. האם יכול להיות שוושתי לא היתה הפמיניסטית הראשונה, אלא מייסדת משמרת הצניעות הראשונה ופשוט סירבה למופע החשפנות המלכותי הנועז? לא על פי התלמוד הבבלי, שלא מוכן להוציא אותה טוב, וטוען שהיא היתה רגילה לחיי פריצות. למה אם כן היא סירבה? "בא גבריאל וכיערה, שהפריח בה צרעת ועשה לה זנב".

היתה גאווה? ד"ר צביה גרינפילד, מנהלת מכון "מפנה", סבורה ששתי דמויות הנשים, של אסתר ושל ושתי, הן "דמויות מקרטון". "אני לא מתפעלת משתיהן והן לא גורמות לי להרגיש גאווה על היותי אשה". לדבריה, הן במגילת אסתר והן במגילת רות יש יחסים עם גברים שאפשר לפרשם כמפוקפקים. אבל "מגילת אסתר היא סיפור על גברים די נתעבים וושתי ואסתר משחקות בו תפקיד משני. מגילת רות היא סיפור על נשים ועל הניסיון שלהן לשרוד בעולם קשוח".

היתה שפוטה? העיתונאית חיותה דויטש מ"הצופה", מנסה להתמודד באתר "NRG" עם העובדה ש"אסתר, מה שתגידו לה תעשה, תאמר לה תבוא, תבוא, ללכת, תלך, להתקשט, תתקשט". התשובה שלה: "המשמעת הזאת נגמרת כשיש לה מאבק מוסרי... בנכונותה להקריב את עצמה... ואולי את חייה למען אחיה העומדים להיטבח... היא זוכה ביושר בכל הכבוד והיקר".

היה משולש? אוהד אזרחי, מנהיג קהילת הניו-אייג' הדתית "במקום", סבור שהמגילה היא סיפור המשולש של שלושה זוגות (אחשוורוש וושתי, מרדכי ואסתר, והמן וזרש). "אל לנו להיות יותר צנועים מחז"ל", כותב אזרחי באותו אתר. חז"ל, הוא מציין "מבינים היטב ש'דוד' במקרא זה... אהוב וכותבים במפורש כמה וכמה דברים על מערכת היחסים הכפולה שניהלה אסתר עם מרדכי אהובה, ועם אחשוורוש בעלה... כמו למשל 'שהיתה (אסתר) עומדת מחיקו של אחשוורוש, וטובלת, ויושבת בחיקו של מרדכי'. ופירש רש"י: 'טובלת... כדי שלא תהיה מאוסה לצדיק משכיבתו של אשוורוש'".
לכתבה: סקס, שקרים וריקודי עירום

אין תגובות:

Babushka babaluba kriva palanka macedonia

google-analytics

s


View My Stats

f

free counters

counter

count