" שעיר לעזאזל "
"Scapegoat"
בעקבות בקשת הסליחה של האפיפיור יוחנן פאולוס השני בשנת 2000 נערכה במרכז דיוניסיה – בוילה פיקולומיני ברומא ועידה שדנה בנושא הסליחה, בה לקחו חלק אנשי דת, פוליטיקה ותרבות משלושת הדתות המונותאיסטיות מארה"ב , אירופה והמזרח התיכון."Scapegoat"
מכיוון שלקחנו חלק באירוע זה כאמנים נתבקשנו ע"י המארגנים להציע פרויקט בנושא.
בשל היותנו אמנים ישראלים יהודיים חפשנו במקורות ובחרנו לעסוק בפולחן הכפרה העתיק "שעיר לעזאזל" המתואר בספר ויקרא פרק ט'ז.
בזמן שהותנו ברומא, בין ראש השנה ליום הכיפורים בעשרת ימי התשובה, בנינו מיצב מחומרים שנימצאו ברחוב, הפסל דמוי שעיר מכוסה בדפי היסטוריה בשפות שונות המתארים פשעי אנושות לאורך ההיסטוריה וממוסמר במסמרים כדרך הוודו.
פסל זה מוצב בווילה פיקולומיני ברומא.
בדיסלדורף גרמניה ניבנה מיצב "שעיר לעזאזל" נוסף שהוצג לראשונה במפגש ראשוני שקיימה הקהילה היהודית עם הכנסייה הקתולית בעיר קרפלד בגרמניה, משם הועבר השעיר למיסת חג המולד בכנסיה קתולית נוספת בקרפלד לדיון בנושא הווידוי והחרטה ומשם לכנסיה פרוטסטנטית בקארסט בגרמניה.
דרך ובאמצעות מיצב השעיר לעזאזל מעלים ראשי הקהילות הנוצריות לדיון את נושא ההקרבה , כפרה וטיהור בקהילה.
בסוף 2004 הועבר השעיר לתצוגה ודיונים במרכז נוצרי יהודי ומשם לכנסיות קתוליות,פרוטסטנטיות ואורתודוקסיות נוספות בדיסלדורף גרמניה.
יצרנו מיצב " שעיר לעזאזל " בישראל שהוצג בתערוכה בבית אהרון שלוש בנוה צדק ת"א
בימים אלה מוצג השעיר במרכז לאמנות ומסחר קסטרא חיפה
הפסל "שעיר לעזאזל" נבנה ומוצג בגלריה העירונית סנטיאגו דה קובה בקובה
נחמה לבנדל, נדב בלוך גלריה לבנדל בלוך עין הוד
תגובה 1:
Hello. And Bye.
הוסף רשומת תגובה