כפר אמני עין הוד Ein Hod Artists' Village

כפר אמנים עין הוד

נובמבר 06, 2009

יהודה פוליקר מוזיאון ינקו דאדא עין הוד

עין הוד חדשות
יהודה פוליקר
עבודות על בד ועבודות מחשב בליווי מוסיקה
אוצרת נורית טל-טנא
מוזיאון ינקו דאדא עין הוד


התערוכה "מוזיאון החלומות" של יהודה פוליקר, מציגה שתי סדרות של ציורים המבטאים עולם של חלום ומסתורין.
הפנים, דימוי החוזר בעקביות בעבודותיו, הופכות למערך ארכיטיפי – הן מופיעות שוב ושוב אך מטופלות באופן שונה בכל סדרה.
בסדרה של ציורי שמן על בד, בשפה ציורית רזה, פוליקר "מרוקן את הפנים" ומציג מספר כתמים וקווים הנדמים לפנים המרחפות במרחב מנטלי אחר, ממד מטפיזי, אין סופי. הפנים מעלות ניחוח של מסתורין ומתח, ספוגות בבד, צצות, מטושטשות, נעלמות, ונבלעות בתוך רקע של עולם מונוכרומי כאוטי, כנשמות העולות באוב. כתמים צצים והופכים לפנים הנמסכות עם משיחת הצבע על הבד, ומשאירות אותנו צופים בעיניים פקוחות לרווחה במבט הקסום הקורן מהן אלינו.
בסדרה השנייה הטיפול בפנים עובר לכלי ממוחשב, לטכניקה של רישומים צבעוניים שנוצרו באמצעות גרפיקה ממוחשבת על נייר. בעזרת קסמי המחשב, משחקי בחירה של קו נקי, פשטות צורנית גאומטרית וכתמי צבע ססגוניים הוא יוצר פנים שטוחות כקריקטורה פנטסטית הומוריסטית.
הצורך האמנותי של פוליקר לגעת באופן ידני בבד ובמכחול, ועם זאת לעסוק בציור הממוחשב, אינו מסיט אותו מעיקר עיסוקו בפנים ובמבט. הפנים בשתי הסדרות נעות במנעד של שני קצוות: בין מתח, מסתורין וניכור לשעשוע. הפנים ומעל הכול המבט – כנשמת האמן; וכמו שיריו שאינם זקוקים לפרשנות מתווכת, חודרות הפנים ישירות לנשמתנו.
העשייה האמנותית של יהודה פוליקר מוכרת בעיקר בהיותו מלחין וזמר ותיק ומוערך. באמצע החיים פוליקר מחליט להציג את ציוריו – מהלך חדש המתחבר באופן אוטוביוגרפי ליכולתו של האמן להעז ולתת ביטוי פיגורטיבי, "פנים אל מול פנים", לאמן שבו.
אוצרת התערוכה נורית טל-טנא

אין תגובות:

Babushka babaluba kriva palanka macedonia

google-analytics

s


View My Stats

f

free counters

counter

count