כפר אמני עין הוד Ein Hod Artists' Village

כפר אמנים עין הוד

נובמבר 03, 2009

תערוכה - בתיה איזנוסר ג'אנקור, הכלבים נובחים בלילה

עין הוד חדשות
תערוכת-ציור ,הכלבים נובחים בלילה, בתיה איזנוסר ג'אנקור

יום חמישי 12.11.2009
שעה 20.00
בית האמנים ע"ש זריצקי
אלחריזי 9 תל-אביב

האינטואיטיביות המושלת בציוריה של בתיה איזנוסר ג'אנקור נפרשת על מנעד של רגשות וחוויות תת הכרתיות. למרות האקספרסיביות הרבה שלהם, ציוריה ניחנים באינטימיות רבה ומבטאים טווח רחב של חוויות אנושיות.

איזנוסר, שגדלה בקנדה, הציגה מאז עלתה לישראל בשנות השמונים המוקדמות תערוכות רבות בארץ ובעולם, ואף לימדה במשך שנים רבות בחוג לאמנות יצירה בחיפה, שבראשו אף עמדה תקופה ממושכת. התערוכה "הכלבים נובחים בלילה" מציגה זיכרונות ורשמים שמקורם בהיסטוריה המשפחתית של האמנית, אליה היא התוודעה רק לאחר מות אמה, לפני כעשור. חלקים מן ההיסטוריה המשפחתית הזאת לא היו מוכרים לה כלל, ואחרים אף נותרו לא ידועים, בשל הנטייה המשפחתית להסתרה. את החורים השחורים ברצף הידיעה מילאה איזנוסר בעזרת כושר ההמצאה שלה, תהליך שהוביל ליצירת עבודות הנעות בין היסטוריה פרטית לבין פנטזיה, בין מציאות לדמיון.

לציוריה של בתיה איזנוסר ג'אנקור, העשויים ביד מיומנת, יש נוכחות מרשימה, והם מרכיבים יחדיו מעין אלבום תמונות מומצא שתפקידו למלא את החור השחור של ההסתרה שעימו היא חיה לאורך כל השנים. עבודתה היא כמו צילום ישן אפל ומסתורי בשחור-לבן. הם נעים בתווך שבין החלום השברירי למציאות החמקמקה, מציעים תחליף למה שלא ניתן לגעת בו.

אין תגובות:

Babushka babaluba kriva palanka macedonia

google-analytics

s


View My Stats

f

free counters

counter

count