כפר אמני עין הוד Ein Hod Artists' Village

כפר אמנים עין הוד

מרץ 22, 2009

אקוספרה עין הוד 2009

"אקוספרה"

הפסטיבל הירוק של ישראל

פסטיבל לאמנות וסביבה בחול המועד פסח לכל המשפחה

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות בשיתוף הגופים הלאומיים שעוסקים בסביבה בישראל מובילים עשייה למען הדורות הבאים..תערוכת אמנות עכשווית עם עץ המשאלות של יוקו אונו, הפרות הבלונדיניות של בני אפרת, תיאטרון סביבתי לילדים, בית תה אמנותי במטע הזיתים, סרטים, הפעלות מיוחדות ומפתיעות בנושאים אקולוגיים ויצירה לכל המשפחה על ידי הגופים הסביבתיים.

חוה"מ פסח 12-14 באפריל 10:00 עד 17:00

למרגלות ובכפר האמנים עין הוד

כניסה למתחם אקוספרה במטע הזיתים עין הוד: 20 ש"ח מגיל 3 ומעלה

לבאים ברכבת, דרך תחנת עתלית, הכניסה לאירוע ללא תשלום

הסעות מתחנת הרכבת בעתלית לאירוע בתשלום של 5 ₪ לאדם.

הכניסה לכפר האמנים עין הוד - חינם

הכניסה למוזיאוני ולסדנאות בעין הוד - בתשלום

במרכז אירועי "אקוספרה" תתקיים התערוכה "על המקום"

תערוכת אמנות עכשווית בינלאומית העוסקת ביחסי אדם וסביבה

"אקוספרה" הפסטיבל הירוק הראשון בישראל לאמנות וסביבה יתקיים בחוה"מ פסח בתאריכים 12-14 באפריל במרחב הפתוח בטבע, בין כרמי זיתים עתיקים למרגלות כפר האמנים עין הוד, בנוף קסום של הר וים.

הפסטיבל מתקיים ביוזמה ובחסות של מועצת הפיס לתרבות ולאמנות מתוך כוונה לקדם באמצעים אמנותיים את רעיון הקיימות, מושג המבוסס על תפיסת עולם המתחשבת ביכולת של הדורות הבאים לספק את צרכיהם ומכוונת את האדם לחיים מתוך אחריות לסביבה ולחיים בה.
ב"אקוספרה" משתתפים הגורמים המובילים את תחום השמירה על הסביבה בישראל: החברה להגנת הטבע, קק"ל, המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים, אדם טבע ודין, המועצה לישראל יפה, חיים וסביבה, גרינפיס, מרכז השל ואחרים . שותפים נוספים: המועצה האזורית חוף הכרמל, רכבת ישראל.

יוזמי ומייסדי האירוע: איה זינדל שהם,ניב זהר הורוביץ.
איזור האירוע ,כפר עין הוד ממוקם במרחב של שמורה ביוספרית (שמורת טבע המגלמת איזון בין האדם לסביבה הטבעית, על פי הגדרת אונסק"ו), היחידה בישראל ואחת מ- 500 בעולם ועל שביל ישראל, מסלול טיול שהתווה על ידי החברה להגנת הטבע וחוצה את הארץ לאורכה.

האירוע יתקיים במרחב חוויתי עם שלל תכנים ופעילויות למשפחה ולילדים: מתחמי תוכן סביב קיימות ושמירה על הסביבה, תערוכת אמנות, הפעלות, סדנאות יצירה, הצגות תיאטרון לילדים, סרטים קצרים בנושאים ירוקים, מפגשים מעניינים עם אנשי סביבה, טיולים מודרכים בטבע ופעילויות נוספות ברחבי מרחב חוף הכרמל ועוד.

במרכז האירוע עומדת התערוכה "על המקום" לאמנות עכשווית, בינלאומית ראשונה בישראל העוסקת ביחסים בין האדם לסביבה הטבעית והאנושית.

בתערוכה יוצגו פסלים, מיצבים, מיצגים ועבודות סאונד ווידאו של אמנים הפועלים בישראל ומחוצה לה בהם: יוקו אונו (ארה"ב) בעבודתה "עץ המשאלות", מירוסלב בלקה (פולין), ז'אן לוק וילמוט' (צרפת), אנג'לו פטרונלה (איטליה), בני אפרת בעבודתו "פרות בלונדיניות", נדב ויסמן , ארז ישראלי, אברהם אילת, נטי שמיע עופר, רן סלוין, קבוצת תו. אוצרת: דנה תגר.

בסמוך לתערוכה, כחלק מן החגיגה פעילויות למשפחה ולילדים במתחם "אקו-פארק": המתחם מציע הצגות תיאטרון לילדים, יצירה, הפעלות מיוחדות ומפתיעות סביב נושאים אקולוגיים על ידי הגופים המובילים את העשייה הסביבתית בישראל.

מתחם הצגות תיאטרון שיתקיים בחסות המשרד להגנת הסביבה ובו הצגות לילדים עם נגיעה בנושאים סביבתיים.ההצגות פונות לכל המשפחה החל מגיל 3.

"להציל את הכדור הגדול". התיאטרון של אבישג פז, שחקנית אחת עם שלל דמויות, בהצגה אקולוגית, המעלה את נושאי השמירה על הניקיון בארצנו, החיסכון במים ושמירת כדור הארץ.

יום א 12.4.09 בשעות 11:00, 12:00, 13:00, 15:00

יום ב 13.4.09 בשעות 11:00, 12:00, 13:00, 15:00

יום ג 14.4.09 בשעות 11:00, 12:00, 13:00, 15:00

"מחזורו של דון קישוט", תיאטרון הבובות של דוד שילמן, הצגה הומוריסטית על איכות הסביבה מתובלת בקרבות היתוליים, שירים מקוריים והפעלת הקהל.

יום ג' 14.4.09 בשעות 10:30, 12:30, 14:30

"היה היה יער", הצגה על יער שוקק חיים שבמרכזו הוקם מפעל המאיים על העצים ובעלי החיים. הילדים מוזמנים לעזור בבניית התפאורה ולשנות את גורלו של היער.

(כתיבה ומשחק: אסתי אוסובסקי / מוזיקה: נגה גבע / תפאורה ובובות: נועה יפה, לאוניד אליסוב).

יום א' 12.4.09 בשעות 10:30, 12:30, 14:30

"כל הדברים קשורים זה לזה" הצגה מוזיקלית בשיתוף הקהל על המלך שהיה לו הכל, ושחשב שהוא חכם גדול, ושמותר לו לעשות הכל ללא התחשבות באיזון המופלא והעדין שבטבע.( משחק ונגינה על כלים: אבי קוצקי / תפאורה ואביזרים: דני בלינסון).

יום ב' 13.4.09 בשעות 10:30, 12:30, 14:30

"פרדי הצפרדע והדייגים" של תיאטרון הילדים "עתיד בהיר". הצגה מקורית מוזיקלית בהשראת ספרו של זיגמונט פרנקל על פרדי הצפרדע השמח שיוצא לחפש לעצמו בית חדש לאחר שבנו קניון על הביצה שלו. ההצגה המיועדת לילדים בני 3- 7, הופקה בשיתוף עם מרכז המבקרים "תוצרת חירייה".תפאורת ההצגה נבנתה על ידי בריג'יט קרטייה מחומרים ממוחזרים.

יום א' 12.4.09 בשעות 11:30, 13:30, 15:30

יום ב' 13.4.09 בשעות 11:30, 13:30, 15:30

יום ג' 14.4.09 בשעות 11:30, 13:30, 15:30


מתחמים נוספים יהיו:

מתחם החברה להגנת הטבע בו יגלו למבקרים את סודות הטיולים המיוחדים ברחבי ישראל ותתקיימנה הפעלות לילדים בנושאים כמו:שמירה על שטחים פתוחים, שמירה על חופים.בנוסף: טיולים מודרכים על שביל ישראל בסמוך לפסטיבל. במתחם הפעילות של קרן קימת לישראל "עצים באקוספרה" ישולבו פעילויות והסברים על חשיבותו של היער בהקשר לגזי החממה ולהתחממות כדור הארץ. מדוע חשובה נטיעת עצים, מה תורם העץ לאדם ומה עלינו לעשות כדי להבטיח את קיומם של היערות בארץ. מתחם רשות הטבע והגנים פעילות יצירה סביב השמירה על בעלי החיים ופעילויות בגן לאומי כרמל בשמורות הטבע והגנים באזור. במתחם המועצה לישראל יפה באווירה נינוחה ומוצלת, ימחישו את נושא הפסולת והשלכותיה בעזרת סדנת יצירה לילדים העושה שימוש חוזר באריזות של מוצרים מחיי היומיום -המשתתפים מתבקשים להביא איתם גלילי קרטון של נייר טואלט ובקבוקי שתייה ריקים. בנוסף יועברו סדנאות קצרות לכל המשפחה בנושאי סביבה כמו מים, איזון אקולוגי ועוד. מתחם גרינפיס הפועל לחשיפת בעיות סביבתיות למען עתיד ירוק וטוב יותר יציג פעילות סביב ההתחממות הגלובלית באמצעות פעילות משחק. עמותת ארץ כרמל הפועלת ליישום עיקרון הקיימות דרך הטיפול באשפה ובאמצעות יצירת מודל של חקלאות בת קיימא תציג הפרדת אשפה אורגאנית ויצירת קומפוסט (דישון טבעי), עמותת אדם טבע ודין הפועלת לקידום איכות הסביבה, בריאות הציבור וצדק סביבתי, תציג את מגוון האתגרים הסביבתיים העומדים לפתחה של מדינת ישראל ואת פעילותה למען ההתמודדות עם אתגרים אלה . מרכז השל המכון הישראלי לחשיבה ומנהיגות סביבתית, יציג בפסטיבל תערוכת כרזות בנושא אנרגיה וקיימות מקומית. חוה ואדם חווה אקולוגית ממודיעין תקיים סדנאות על סדנת צמחי מרפא, אמנות אקולוגית ואריגה בחומרים ממחוזרים. עמותת אקולנוע: תקרין סרטונים קצרים על נושאים סביבתיים, בכפר האמנים עין הוד.

בנוסף יפעלו בעין הוד דוכני מעצבים ואמנים- בסימן ירוק, שיציגו מוצרים שימושיים ממוחזרים כמו ארנקים, תיקים, תכשיטים ועוד.

כחלק מהפעילות סביב "אקוספרה" התארגנו מועצות התלמידים המחוזית והמקומית להוביל מהלך אזרחי ותחת המסר "אל תבזבזו לי את העתיד" יובילו חתימה על אמנה מטעמם עליה יחתמו בטביעת אצבע ירוקה כל באי הפסטיבל ואזרחי ישראל ברחבי הארץ.

מצגת על האירוע באתר: http://www.ecosfera.co.il/


נשמח לראותכם

איה שהם- עין הוד, ניב הורוביץ- עין הוד מייסדים –אקוספרה info@ecosfera.co.il

אין תגובות:

Babushka babaluba kriva palanka macedonia

google-analytics

s


View My Stats

f

free counters

counter

count