כפר אמני עין הוד Ein Hod Artists' Village

כפר אמנים עין הוד

ספטמבר 22, 2008

האקטואליה והפרשנות של ד"ר גיא בכור

תקשורת
ד"ר גיא בכור
כך הפכה התקשורת הישראלית מגורם מסקר לגורם פוליטי עצמאי, כשאותה מפלגה וירטואלית של התקשורת חזקה מכל המפלגות הממשיות. אלא שהן נבחרות והיא אינה נבחרת; הן עומדות למבחן והיא לא; הן משתנות, אך המגישים נשארים קבועים לנצח; להן יש חוקים, הגבלות וחובות. לה יש רק זכויות; להן יש אחריות, והיא משוחררת מכל דין וחשבון.
לאחר שלושה עשורים בתקשורת הישראלית, ששינתה פניה והפכה למפלגה סגורה, אני חייב לקבוע בצער שמדובר בתהליך מרפה ידיים, מדכדך ומייאש. מי שטורח להיבחר כיום הוא נלעג מראש. מי שאינו נבחר – קובע. מי שרץ בפוליטיקה הוא זמני, חשוד מראש. אלו ששופטים אותו הם קבועים, זכים ונצחיים.
הפוליטיקאים אחוזי אימה מן התהליך הזה, בו הם חוזים בפחד, שכן אותם "פרשנים" ו"עיתונאים" חזקים מהם ויציבים מהם. הפוליטיקאים תלויים בהם, ולכן הם חוששים לדבר. ישנה למשל תופעה של כתבות בכירות בטלוויזיה שמבצעות חלטורות בשבת-תרבות בכל מיני מקומות בארץ, וחסר לפוליטיקאי שלא ירוץ לנתיבות-תחתית בפקודת אותה כתבת!
כך אוחזים בני אותה קבוצה בלתי נבחרת גם בפרסום, גם בכוח, וגם בכסף, שכן הם יודעים לתרגם היטב את הפרסום להרצאות, לספרים ולתעשייה נלווית של הכנסות. הון ושלטון? חפשו את אלה גם ב"מפלגה".
בהיותנו חברה בלתי בריאה, התהליך הזה עובר בצורה חלקה. ככל שהוא מתעצם, כך פושה בנו המחלה הלא-דמוקרטית עוד ועוד. עכשיו יש לומר – לא עוד, ולצורך כך חשובה כל כך התקשורת האלטרנטיבית כמו האתר הזה, שבעתיד הלא רחוק תיהפך גם לקנונית, בעזרתכם.
אני לא יכול לייעץ לכם מה לעשות לנוכח המצב המדכדך, אך אני יכול לכתוב מה אני עושה בנידון: כבר כמה שנים אינני צורך את התקשורת הישראלית הזו כמעט כליל! הפסקתי לצפות בערוצים ישראליים; אין לי רדיו בסביבתי (חוץ מהמכונית, ואז אני מאזין בעיקר למוזיקה); איני צורך את העיתונים הישראליים על פרשנויות ההבל שלהם בנושאי המזרח התיכון; אינני נכנס לאתרי האינטרנט המרכזיים בעברית, שגם בהם שולטת ה"מפלגה"; ואני מסתפק בקריאה רחבת היקף ויריעה בערבית, אנגלית וצרפתית.
אם מפלגה, אז שתיבחר, תוכל להתחלף ותהיה כפופה לחוקי הבחירות. ואם זו מפלגה, יש כאלה אצלנו די והותר.
22.9.08
באדיבות אתר המאמרים, האקטואליה והפרשנות של ד"ר גיא בכור

אין תגובות:

Babushka babaluba kriva palanka macedonia

google-analytics

s


View My Stats

f

free counters

counter

count