כפר אמני עין הוד Ein Hod Artists' Village

כפר אמנים עין הוד

יוני 05, 2010

"טיציאן ברמלה" אלדד זיו, גלריה טובה אוסמן


הזמנה לתערוכה
"טיציאן ברמלה"
אלדד זיו, גלריה טובה אוסמן
טיציאן ברמלה

אלדד זיו

במארס 1799 הגיע נפוליאון בונפארטה לארץ ישראל.
את הלילה הראשון בארץ הוא בחר לבלות באכסניית דרכים ברמלה, שהייתה בבעלות המנזר הפרנצ'סקני (שם על פי הבשורה נולד יוסף הרמתי, מי שהוריד את ישו מהצלב וקבר אותו קבורת יהודים).
לקראת אור ראשון הוא התעורר בבהלה לקול קריאת המואזין, נפוליאון שהיה עצבני כמו כל פיצ'ר, שלף את האקדח וירה בו כדור אחד במוח. המואזין נפל מהמרפסת והתרסק על המדרכה.
למחרת החלו להגיע עולי רגל וסתם סקרנים, לראות מאיפה בדיוק ירה נפוליאון במואזין, והמקום הפך להיות עוד יותר חשוב.
חלומם הגדול של הנזירים היה לבנות במקום כנסיה, ואכן חלומם התגשם, וב-1900 נבנתה במקום כנסייה מפוארת.
בין שאר המתנות שהנזירים קיבלו, כמו הוויטראז'ים מגרמניה, והפסלים של הקדושים מאיטליה, הגיע גם ציור שמן מאזרחי ספרד. ציור מאת צייר הרנסאנס הנודע, טיציאן המתאר את ההורדה מהצלב.
את העובדות האלה גיליתי לחברים במהלך נסיעה לאילת. אני זוכר את תיש הנהג שואל בתגובה: "כמה עולה הציור הזה? " ואת האנשים ברכב שצועקים בהתלהמות:"אין מחיר לציור כזה, זה כמו שתשאל כמה עולה המונה ליזה."
בלילה בבטונדות של קיבוץ אילות, מישהו הקיש על חלוני, זה היה תיש שאותת לי לצאת החוצה, על אבטיח ותמרים שנפלו מהעצים הוא לחש לי: "אלדד, בוא נדפוק את התמונה"
השבתי לו:"למה לא? בקלי קלות, אפשר להיכנס למנהרה שמיתחת לחמאם התורכי במגרש החנייה של קליפסו, ומשם עד למרתף של הכנסייה..." בקיצור, לחזור לישון אי אפשר היה בגלל החום, אז מהשעמום רשמתי לו תוכנית .

לאחר חודש, תיש בא לבקר אותי בדירתי והודיע לי שיש קונה פוטנציאלי מפרנקפורט.
אמרתי לו: "תיש, לא התכוונתי ברצינות!" "מאוחר מידי" הוא אמר לי בקולו המאיים.

זהו, עכשיו כבר לא היתה לי דרך נסיגה...

ובשנים האחרונות אני כותב תסריט שניקרא "טיציאן ברמלה". את התסריט אני מלווה בציורים שאת חלקם אני מציג כאן.

תיהנו.

אלדד

גלריה טובה אוסמן, בן יהודה 100 תל אביב
נייד: 052-7561818
קישור: אלדד זיו

אין תגובות:

Babushka babaluba kriva palanka macedonia

google-analytics

s


View My Stats

f

free counters

counter

count