כפר אמני עין הוד Ein Hod Artists' Village

כפר אמנים עין הוד

אפריל 20, 2009

מוזיאון ינקו דאדא עין הוד - פתיחת 5 תערוכות


יום שישי , ל' בניסן, 24 באפריל 2009 בשעה 12:00
פתיחת 5 תערוכות

ורד נסים
הדס בר-הלל
הזהב של ינקו
צ'ונטו לאיוש
נועם עומר

כפר אמני עין הוד
ורד נסים היא הזוכה בפרס עודד מסר לאמן צעיר של מוזיאון ינקו דאדא לשנת 2008, בסכום של 10 אלף שקל
טכס הענקת הפרס יתקיים ביום שישי 24 באפריל ב מוזיאון ינקו דאדא כפר אמני עין הוד.

תבליטי הזהב של ינקו
– תבליטי זהב ייחודיים פרי יצירתו של מרסל ינקו, שנתרמו למוזיאון מאוסף משפחת אלבין.
תרומת גליה אלבין למוזיאון ינקו דאדא ... לזכרו של מיכאל (מיקי)אלבין ז"ל.

הצורות הגאומטריות המחוברות יחד שבתבליטי הזהב של מרסל ינקו, משחקות בחלל ויוצרות שלמות ויזואלית השואפת למופשט המתמצת את המציאות. צורות אלו הן סימן ההיכר של מרסל ינקו לאורך כל שנות יצירתו. הן מופיעות לראשונה בתקופת דאדא בעבודות גבס, ממשיכות להופיע בשנות פעילותו ברומניה, וחוזרות גם ביצירות שנעשו לאחר שעלה לארץ ישראל.
החל בשנות השישים יצר ינקו, לרוב בעידודו של איצ'ה ממבוש, סדרות ממוספרות של תבליטים העשויים נייר, גבס ומתכת, ושלל חומרים אחרים, שבהם עשה שימוש בצורות הגאומטריות. התערוכה הנוכחית מציגה את עבודותיו של ינקו בחומר נדיר – זהב.
עיקרה של התערוכה הוא סדרת תבליטים פרי יוזמה משותפת של מרסל ינקו ומיכאל (מיקי) אלבין. השניים נפגשו בראשית שנות השמונים של המאה הקודמת בעקבות תרומתו של אלבין להקמת המוזיאון. באותה הזדמנות יזם ינקו הפקת סדרה של תבליטים מזהב, שהצטרפו להתנסויות קודמות שלו בַחומר – בסדרת התכשיטים והמדליות. הסדרה כוללת יציקות שנבדלות האחת מהשנייה בגימור החלק או המחוספס, וחיתוכי זהב המהווים מעין קולאז' שנעשה על משטח ברזל חלוד, בדומה לעבודות קודמות שלו שנעשו על מצעים גסים כגון גבס ושק המדגישים את הניגודיות שבין החומרים.
הסדרה נעשתה סמוך למותו של ינקו ונחתמה בימיו האחרונים. היה זה כנראה אחד הפרויקטים האחרונים של האמן. בתערוכה מוצגות שמונה עבודות מתוך הסדרה הכוללת שתים-עשרה עבודות. במלאת 25 שנה למותו של ינקו בחרה משפחת אלבין לתרום את סדרת התבליטים המלאה לאוסף המוזיאון, לזכרו של מיכאל (מיקי) אלבין ז"ל.
רעיה זומר-טל
אוצרת התערוכה
Ein Hod Artists' Village

אין תגובות:

Babushka babaluba kriva palanka macedonia

google-analytics

s


View My Stats

f

free counters

counter

count