כפר אמני עין הוד Ein Hod Artists' Village

כפר אמנים עין הוד

דצמבר 28, 2010

הנסתר והגלוי בהיכל התרבות מוזה חוף הכרמל


הנסתר והגלוי
נדב בלוך
מוזה היכל התרבות חוף הכרמל

בתערוכה זו של האמן נדב בלוך מוצגות עבודות שנעשו תוך כדי מסע אמנותי באיזור חבל הבלקן.
העבודות נבחרו לרגל הצגת "גטו" המועלה ע"י תיאטרון הקאמרי בהיכל התרבות מוזה חוף הכרמל

המושג גטו התפתח בשנת 1516 בונציה שבאיטליה והפך להיות מקובל בכל מרכזי הקהילות היהודיות.

מתוך מצוקה שהתפתחה לאחר פרעות בפולין וגרוש ספרד התחזקה בעם היהודי ציפיה ואמונה לגאולה.
הסמכות הדתית האמינה שהגאולה תגיע בעזרת תפילה, קיום מצוות ואמונה בביאת משיח.
מגורשי ספרד שהגיעו לגטו בונציה האמינו בשבתי צבי מאיזמיר תורקיה.
שמו של שבתי צבי התפרסם וסחף המוני יהודים בכל תפוצות הגולה.

האמנים נחמה לבנדל ונדב בלוך מכפר האמנים עין הוד התוודעו לראשונה לסיפור חייו המרתקים של שבתי צבי בביקורם במונטנגרו .
במאה ה 17 הוגלה שבתי צבי , בהוראת הסולטאן התורקי , לקצה האימפריה העותמנית אל העיר אולצין שבמונטנגרו .
את עבודתם האמנותית בחרו לעשות בבית אליו הוגלה.

נדב בלוך משתמש בעבודותיו בשקי יוטה מקומיים המשמשים בדרך כלל להעברת סחורה כגון קפה, סוכר, אורז וכו...
במפגשי המסחר בין הקונה למוכר מתפתח דיאלוג בו מועברת תרבות דרך סיפורי אורח חיים .
על גבי שקי יוטה מניח נדב אותיות, סימנים וטקסטים בהשראת עולם הקבלה.
נדב משתמש בפיגמנטים וחומר מדלל כדי לבטא את רוחניות הטקסט על גבי חומריות שקי היוטה.

הגטו היהודי היווה מקום היתוך רעיונות של זרמים שונים בתוך העם היהודי ובמיוחד באיזור חבל הבלקן אליו הגיעו האנוסים ומגורשי ספרד

העבודות המוצגות בתערוכה עוסקות בציפיה וכמיהה לגאולה

עובדיה אלקרא ניו יורק דיסלדורף תל אביב

עובדיה אלקרא
- ניו יורק - דיסלדורף - תל אביב -
תערוכה
פתיחה 6.1 שעה 20.00
גלריה זיסמן הירקון 98 תל אביב
טלפון:03.5222326

דצמבר 27, 2010

ספר התניא עין הוד תשע"א

הינכם מוזמנים למסיבת
הדפסת ספר התניא
שתערך במועדון הנוער בעין הוד
ביום שני הקרוב כ' בטבת (12\27)
בשעה 19:00

כיבוד קל ומוזיקה נעימה יוגשו במקום

ספר התניא (נקרא גם לקוטי אמרים או ספר של בינונים) הוא ספר היסוד של תורת חסידות חב"ד ואחד מספרי היסוד של החסידות הכללית. הספר סוקר את נפש האדם ומנתח את תהליכיה שיובילו לעבודת ה', תוך מתן כלים להתגבר על הקשיים העומדים בדרך. הודפס לראשונה בשנת תקנ"ז (1797) בסלאוויטא, על ידי מחברו - אדמו"ר הזקן, מייסד חסידות חב"ד.

ר' זושא מאניפולי אמר שספר התניא הוא סגולה ומרפא לכל המחלות של הדורות דעקבתא דמשיחא. ר' לוי יצחק מברדיטשוב אמר על הספר: "תמה אני איך אפשר להכניס אלוקים כה גדול ונורא לתוך ספר כל כך קטן".

בשנת תשל"ח (1978) הורה הרבי מילובאוויץ' להדפיס את ספר התניא בכל מקום בו דרים יהודים. זאת על מנת להביא את מעיינות החסידות עצמם – ספר התניא – לכל מקום ובכך להביא ל"יפוצו מעיינותיך חוצה". מאז מדפיסים חסידי חב"ד את התניא בכל מקום וכיום (תש"ע. בעידן מכונות דפוס הניידות) הודפס התניא בלמעלה מחמשת אלפים מהדורות ,
וביום שני נזכה בעז"ה להדפיס את מהדורת עין הוד ..
ברכה והצלחה

דצמבר 26, 2010

חני דינור, מופע אינטימי, אקוסטי, בניחוח ג'אז אתני

חברות וחברים , יקרות ויקרים !
מי שכבר היה ורוצה להגיע שוב, מי שהיה ורוצה להמליץ לחברים ומי שעוד לא היה , להלן הפרטים:
והפעם מצפינים לכיוון גן שמואל ופותחים את השנה במועדון המיילסטון -
מוצ"ש, 1/1/11, 22:00 ( כניסת קהל החל מ20:30),
יש להזמין כרטיסים מראש (50 ש"ח) בטלפון 04-6222366
שירים מתוך האלבומים שיצאו ומתוך האלבום שבדרך!
מופע אינטימי, אקוסטי, בניחוח ג'אז אתני

שירה - חני דינור

גיטרה אקוסטית- גדי ציקמן

כלי הקשה- אלעד נאמן

קונטרבס- גלעד אפרת

שוב מארחת את המוסיקאי , הזמר והיוצר הנפלא- אמיר ברנט , לקראת אלבום בכורה!

ועד אז- שתהיה לנו שנה נהדרת של בשורות טובות

דצמבר 21, 2010

דצמבר 15, 2010

תערוכת ציורים של סורין כהנא


תערוכת ציורים של סורין כהנא
2.12.2010
גלריה לבנדל בלוך
כפר האמנים עין הוד

עבודת נמלים

לנמלים תכונה שמקסימה ומעסיקה חוקרים זה שנים: יכולתן לפתור בעיות שאמורות לדרוש זמן רב, כמו מציאת מזון והעברתו לקן בסביבה לא ידועה, בזמן קצר, תוך כדי שיתוף פעולה של פרטים פשוטים בנחיל עצום. יותר מ-100 מיליון שנים של התפתחות אבולוציונית הם לא עניין של מה בכך. גם מהנדסי מערכות ומתכנתים יודעים זאת, ובשנים האחרונות הם פונים אל הנמלים כדי לפתח בהשראתן אלגוריתמים למנועי חיפוש, מערכות טלקומוניקציה ורשתות ממוחשבות אחרות.

כאשר כריס רייד ועמיתיו מאוניברסיטת סידני באוסטרליה ראו שחלק מהאלגוריתמים המפותחים לאור נורות הפלורוסנטים אינם מגיבים היטב לתנאים משתנים, הם שבו ופנו לנמלים. במסגרת מחקרם, שביקש לדמות סביבה דינמית יחסית, הם יצרו מבוך שאליו הוכנסו 12 מושבות של נמלים ארגנטינאיות; ניתנה לנמלים שעה להגיע למזון שניצב בצדו השני של המבוך, כשיש להן בסך הכל 32,768 דרכים לעשות זאת.

התוצאות היו מרשימות: לאחר שתרו את המבוך והותירו את עקבות הפרומונים שלהם, הצליחו 83% ממושבות הנמלים להגיע למזון בדרך הקצרה ביותר בתוך שעה. כאשר שעה זו הגיעה לסופה, הדרך נחסמה, והנמלים נאלצו ליצור נתיב חדש למזון. בתוך שעה, כמעט 86% משאר המושבות בחרו בדרך השנייה הקצרה ביותר בכל המבוך. הממצאים, שפורסמו בכתב העת Journal of Experimental Biology, מראים כי נמלים שנעו כשעה במבוך לפני שהונח בו מזון חצו אותו מאוחר יותר כשהן שוגות פחות. לדברי כריס רייד, "בניגוד לאמונות קודמות, קיומה של מערכת הפרומונים אינו מחייב שהנמלים ייתקעו במסלול ולא יסתגלו. כיוון שיש להן שני סוגים שונים של פרומונים יש להן גמישות רבה יותר שעוזרת להן להגיע לפתרונות טובים בסביבה משתנה. גילוי הדרך שבה נמלים פותרות בעיות דינמיות יכול לתרום באופן משמעותי לאלגוריתמים של אופטימיזציה, ואלו יכולים לתרום לפתרון בעיות תוכנה ולייעול תעשיות האדם".

פרופ' אלפרד ברוקשטיין מהטכניון, המפתח אלגוריתמים בהשראת נמלים, אומר כי "כבר שנים אנו שואבים השראה מהנמלים. כל סוכן בנחיל פשוט, כל שהוא יודע לעשות זה להסתובב בשטח כשהוא מחפש אוכל ולהשאיר סימנים עם פרומונים, אבל הנחיל כולו יודע למצוא את הקו הישר אל המזון. חוקרים רואים את האופטימיזציה הזו ושואלים - למה שלא נלמד מזה? במנגנון חיפוש באינטרנט היום שולחים פיסות תוכנה הנקראות בוטים, שמחפשות משהו רלוונטי. כשאתה מפזר מיליון בוטים על פני הרשת הלא מוכרת, בעיית הפיזור לא כל כך שונה מנמלים המחפשות מזון בסביבה לא ידועה".

פרופ' בקשטיין מזכיר את הפתגם המתבקש ממשלי: "'לך אל נמלה עצל, ראה דרכיה וחכם: אשר אין לה קצין, שוטר ומושל'. המשל מתאר את האופי האמיתי של הנמלה. אין היררכיה במערכת הזאת. עלינו ללמוד מכך כיצד לבנות מערכות שבהן סוכנים פשוטים מפעילים אלגוריתמים עם אינטראקציה פשוטה, שמובילים אותנו להתנהגות הגלובלית הרצויה".
קישול: עבודת נמלים

דצמבר 14, 2010

עין הוד בלהבות Ein Hod On Fire


מצא עוד תמונות כאלה ב-Ein Hod עין הוד

עין הוד בלהבות Ein Hod On Fire

צילום: רענן טל

עין הוד בלהבות ein hod on fire

עין הוד בלהבות ein hod on fire

דצמבר 12, 2010

עין הוד גלריה

היום בו פרצה השריפה בכרמל, היה גם היום בו היתה אמורה להיפתח התערוכה הקבוצתית סלב'ס CELEBS בגלריה עין הוד. כעת, יותר משבוע אחרי שכבו הלהבות, החליטו אנשי הגלריה לפתוח את התערוכה. התמונות המוצגות הן רובן ככולן של ישראלים מפורסמים מתחומים שונים, שעוסקים בציור, תחריט ופיסול בזמנם החופשי. זהו עבורם ניסיון ראשון, להציג את אמנותם.

מני פאר, מנחה התערוכה אומר, כי רבים הפוליטיקאים ואנשי העסקים לאורך ההיסטוריה (כמו וינסטון צ'רצ'יל) שציירו "למגירה" והצניעו את העובדה כי הם עוסקים באמנות בזמנם החופשי. במשתתפים: סשה סרבר, חיים טופול, ריקי גל, צופית גרנט, גיל שוחט, רפי קרסו, עמוס קינן, יורם קניוק, דן חמיצר, רפי אגיב, סנדי בר, שרי רז, דנה דבורין, רני רהב, צופית גרנט ועוד.

ישראל פלסטין

אמריקה צריכה לזוז הצדה כדי שהישראלים והפלסטינים יוכלו לראות בבהירות, בלי הסחות דעת, את ההחלטות חסרות האחריות שמקבלים מנהיגיהם. אל תטעו, אני תומך במאמץ תיווך אמריקאי פעיל ביותר לקידום השלום, אבל היוזמה חייבת לבוא מהם.
קישור לכתבה: ישראל פלסטין

דצמבר 09, 2010

עין הוד בלהבות Ein Hod On Fire


עין הוד בלהבות Ein Hod On Fire

דצמבר 06, 2010

דצמבר 01, 2010

ילד מחרבן

יצחק קרונזון
מתוך "ילד מחרבן"
הקטע הקלאסי בתולדות הספרות העברית
שעכשיו מכללא זכה גם לברכתו של פרופ' דן מירון
לי יש כאבים ואני רץ מסביבם או סתם עומד ומצליב את הרגליים. פתאום אני מרגיש שהחרא הולך לצאת לי מהקיר של הבטן או מהאוזניים. השריר שסותם את החור מתחיל לקפוץ מעצמו, וכשהם נעמדים במאפייה הזאת אני רץ לכיוון המושבה הגרמנית [בחיפה]. אני נכנס לחדר מדרגות אחד ורואה מדרגות שיורדות למרתף. אני ממש קורע ממני את המכנסיים ומחרבן בשנייה האחרונה את העוגה הכי גדולה שיצאה מתחת של ילד בגילי, אולי אפילו מתחת של איש גדול.

פתאום אני שומע רעש. איש אחד שגר שם שמע אותי נכנס. אולי חשב שזה מסתנן. הוא עומד מעליי וצועק לתוך המרתף: "מי זה שם!" אז מה אני יכול לעשות? לאיפה שאני יברח? אז אני אומר: "ילד." אז הוא אומר: "מה אתה עושה שם, ילד?" אז מה שאני יגיד? אני אומר: "מחרבן." אז האיש הזה יורד אליי ומדליק שם אור. פתאום הוא רואה אותי יושב על יד העוגה הזאת. הוא נורא כועס, כי זה הבית שלו ופתאום בא מישהו ומחרבן. הוא תופס אותי באוזן ואומר לי: "תיקח את זה." אנו אומר: "איך?" אז הוא אומר: "איך? בידיים!" אז מה שאני יעשה? אני מרים בשתי ידיים את כל העוגה והוא סוחב אותי באוזן החוצה לרחוב. אני יוצא לרחוב בדיוק כשמגיעים לשם כל הבנים והבנות מהכיתה. הם נעמדים ורואים איש מחזיק אותי באוזן, ואני מחזיק בשתי ידיים עוגה גדולה ומסריחה של חרא טרי. הם לא יכולים להאמין מה קורה. הם אפילו לא צוחקים. רק רואים איך שהמשוגע הזה מחזיק לי באוזן ומכריח אותי לשים את החרא במגרש מעבר לרחוב ולכסות בהרבה חול. אז מה שאני יעשה? כיסיתי.

("כי מנגד תראה", עמ' 105).

היכל התרבות מוזה בחוף הכרמל – הפתיחה!

הזוג המלכותי רולנדה וג'וליאן שגראן. צילום: גלריה לבנדל בלוך
כל המציגים בקבלות הפנים היו אמנים תושבי המועצה שביקשו לקחת חלק בחגיגה התרבותית הראשונה. האמנים השתתפו באופן פעיל בהחלטה על אופי האירוע וסגנונו. כך, באירוע הפתיחה שהתקיים ברוח משתה אבירים, הקומיקאים ג'וליאן ורולנדה שגראן , תושבי עין הוד, היו ראשי הממלכה ואילו שחקני תיאטרון ארמא, אף הם מעין הוד ,שימשו שרי הטקס שחנכו כל פרט במבנה ברוח הומוריסטית. נבויה ימאגוצ'י, פסל ונגן כלי הקשה ממתכת והחלילנית אודליה קיבלו את הבאים בקטעי נגינה . "הבחירה לשתף את האמנים המקומיים בתהליך ובבחירת החומרים ממחישה את הכוונה להפוך את ההיכל לחלון הראווה של היצירה המקומית ולמרכז פעיל לאומני הסביבה" אמרה ורדה שושן לוי, מנכ"ל ההיכל" . עוד השתתפו, בני הזוג האמנים נדב בלוך ונחמה לבנדל שהציגו ציורים וצילומים. הנפח אלון חיון, תושב כרם מהר"ל, הציג עבודות פיסול שלו, בניהם כלי נגינה מגולפים מעץ זית בשילוב ברזל וגם שני אבירי ענק שהיו מקור ההשראה לאירוע כולו. במבואה העליונה הוצגה תערוכת עבודות קרמיקה של האומן שלמה עידן, תושב עין איילה ובספרייה קיבל את פני הבאים נגן הגיטרה איזק קייזלר, אף הוא תושב עין איילה. בקבלת הפנים שהתקיימה במוצ"ש הופיע הרכב צועני בראשותו של הכנר פרנסואה , תושב עופר. יש באזור יוצרים מהמובחרים בארץ ובעולם.רובם מופיעים דרך קבע וזוכים להכרה ארצית ובינלאומית, אך לא הייתה להם עד כה הזדמנות נאותה לבוא לידי ביטוי בקהילה שלהם, בסמוך לבית. שיתוף האומנים העניק לאירועים צביון אינטימי.

מפיקת האירוע, מנכ"ל ההיכל ורדה שושן לוי, ביקשה לספר את סיפורו של הבניין באמצעות מיצגים, תערוכות, קטעי משחק, תיאורה ואירועים קטנים. "הכוונה הייתה להפיק אירוע המרמז על הפוטנציאל הרב הגלום בבניין. להצביע על רב התכליתיות שלו ולשפוך אור על סיפור העיצוב של המתכנן".
קישור: היכל התרבות מוזה

סורין כהנא תערוכת ציורים


סורין כהנא תערוכת ציורים
סורין בן 65
יום חמישי נר שני של חנוכה בשעה 18.00
2.12.2010
גלריה לבנדל בלוך עין הוד

יהיה צ'ורבה ומוזיקה רומנית
קישור: סורין כהנא

Babushka babaluba kriva palanka macedonia

google-analytics

s


View My Stats

f

free counters

counter

count